úterý 12. ledna 2016

Sušenky


 První povánoční pečení.
 
 Potřebovala jsem něco dobře přenosného synovi k obědu do školy. A většinou v tom případě dělám tyto sušenky, někdy do nich dávám lentilky nebo oříšky, tentokrát kousky čokolády.

Recept je od Nigelly Lawson, je rychlý a zatím se sušenky vždy povedly.



Pokud máte zájem, tady je recept:

150g mouky
1/2 lžičky prášku do pečiva
1/2 lžičky soli
75g ovesných vloček
125g másla
75g hnědého cukru
100g cukru moučka
1 vejce
1 lžičku vanilkového extraktu
Cokoli chcete dát do sušenek (lentilky, sušené ovoce, oříšky, kousky čokolády)

 
 

1. Troubu rozehřát na 180 stupňů
2. Utřít máslo, cukr, vajíčko a vanilkový extrakt
3. Vmíchat mouku, vločky, prášek do pečiva a sůl a cokoli do sušenek přidáváte
4. Lžičkou udělat těstové 'kuličky' (já používám lžíci na zmrzlinu a namáčím ve vodě, aby se těsto nelepilo) a péct asi 15 minut. Sušenky musí být po vyndání z trouby ještě měkké. Chvíli ještě nechat na plechu vychladnout a ony trochu ztvrdnou.
 
 


Ahoj, Jana

16 komentářů:

  1. Jani děkuji za recept.Sušenky vypadají moc dobře.Hezký večer Věra

    OdpovědětVymazat
  2. Jani, děkuji za recept. Vyzkouším. Mám jiný a také moc chutná - ingrediencí jsou vločky, mrkev a pak také čoko, rozinky, nebo brusinky. Pro děti výborné mlsání. Měj se moc hezky, Jola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou mrkví to zní zajímavě. Tyhle sušenky moc zdravé nejsou ;)

      Vymazat
  3. Zajímavé. Recept beru. Díky, hezký večer. Ivana

    OdpovědětVymazat
  4. Jani, taky je peču, jen těch vloček dávám víc. Baví mě, jak mužu udělat každému podle chutě...
    Měj se hezky, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky občas dávám víc vloček, ale musím si dát pozor, aby sušenky nevypadaly moc 'zdravě', i když s tím množstvím cukru a másla to nic zdravého není :))

      Vymazat
  5. Janičko děláš mi chutě,lentilky to je báječný nápad ,musím to zkusit a díky za bezva tip,to mě nenapadlo!Dája

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já v tom lentilky moc ráda nemám, ale jak si dovedeš představit, synovi to moc chutná.

      Vymazat
  6. Vypadají velmi lákavě... Kde koupím vanilkový extrakt?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já kupuji normálně v supermarketu. Možná by šel použít vanilkový cukr.

      Vymazat
  7. Jani, díky za recept, ráda vyzkouším.
    Jana

    OdpovědětVymazat